Helg i Linköping =D

Tjo! I helgen var jag i Linköping och träffade en kompis. Eftersom ingen av oss firar midsommar kände vi inte till att affärerna håller stängt under de dagarna. Vi hade planerat att spela biljard, gå ut på nån klubb, shoppa lite o så men vi fick hitta på annat istället.^^ Men hade ändå riktigt kul! =)

På fredagskvällen blev det grillning, jättegott. 😛 Vi drog även till ”Trädgårdsföreningen” som är en park där man kan göra allt möjligt från att hoppa studsmatta till att spela volleyboll. Det fanns även en häftig fontän som var som värsta föreställningen med musik o allt. 😛

På lördagen promenerade vi in till stan. Allt var ju stängt förutom några restauranger och fikaplace så vi gick o tog en fika iaf.^^ Sedan satt vi o sola en stund på en bänk innan vi gick tillbaka. Vi ville då ligga ute i trädgården o sola så vi böt om och gick ut o lade oss men vi hann inte ligga där länge fören molnen täckte himlen o det började regna… så vi sprang in. Vi chillade ett tag o spelade ”Flur”, ett bilracingspel.^^ Det gick ju sådär, jag vann några gånger men sedan tröttnade jag på spelet o då gick det inte så bra..x)

På kvällen drog vi till Rodys kusiner o släktingar. Där satt vi o kollade fotbollsmatch och åt snacks o drack lite gött. 😛 Det var väldigt trevligt.^^ Vi kollade även på någon mysko film o sedan gick vi ut o spelade basket. Det var skitkul! 😀 Jag och Rodys bror (Wisam) spelade mot två andra och vi vann överlägset. 😛 Sedan drog vi ”hem” och kollade på ”Gullivers resor” innan man gick o lade sig vid typ 4.^^

På söndagen hann vi inte gör mkt mer än att cykla en tur till stan innan jag tog tåget hem. Hade en väldigt trevlig helg i Linköping iaf! Tack Rody och de andra trevliga människor jag träffade! 🙂

Lämna en kommentar