Find You’re Sense Of Tumour i England

Nu har jag äntligen chans att berätta om resan till Sherwoodskogen, England! Jo, resan började på fredagen, då jag tog ledigt från skolan och åkte till flygplatsen vid 9. Där mötte jag en ledare och några av de andra som skulle med. En tjej som jag lärt känna i Irland, Shilan skulle också med, det var kul att se. 🙂 Sen tog vi flyget till Frankfurt där vi mötte upp de andra deltagarna. Där träffade jag Sanna som jag också lärt känna i Irland. 🙂 Sen åkte vi vidare till Nottingham. Därifrån åkte vi en minibuss i ca en timme, till Sherwoodskogen. Vi flyttade in i de små husen och på kvällen gick vi till ”the Venue” och åt god mat och fick även goodiebags. 😛 Det var fredagen det.

Lördagen var den roligaste dagen. Först var det en massa föreläsningar och sedan workshops och på kvällen skulle det vara showcase! Alla som ville fick uppträda och vi bestämde oss för att vara med. De frågade om nån kunde sjunga så jag anmälde mig frivillig. Vi hade väldigt kort tid på oss att välja låt o så men tillslut blev det Abbas ”Mamma mia”. Det var otroligt kul att stå på scen och sjunga! Det var ett tag sedan förra gången… Snart ska jag ifs göra det igen, när vi ska ha musikalen i skolan. Så det blir kul! 🙂 Jag och Moa var också med och dansade med dansgruppen RJC, såhär såg det ut:

http://jimmyteens.tv/2012/03/fysot-12-rjc-dance-showcase/

o här e när vi uppträdde med Mamma mia (varning sämst ljudkvalit’e!!) :

http://jimmyteens.tv/2012/03/fysot-12-sweden-showcase/

Efter det, på kvällen var det disco. Då dansade vi loss, speciellt jag och Moa, (från skåne). xp

Sista dagen var det föreläsningar och så på dagen o på kvällen var det Antik-disco. Då klädde många ut sig med vita lakan och sånt men jag hade inget att klä ut mig i. Men vi hoppade i säng vid 12 på kvällen iaf.

Måndagen var inte rolig! Efter att ha sovit 3 timmar var vi tvugna att gå upp, (vid 3) och lämna huset vid halv 4. När vi kom till flygplatsen tog det lång tid att checka in så vi fick stressa till gaten. Men väl där var flyget försenat pga strejken i Frankfurt. Så vi fick vänta typ 2 timmar innan flyget gick. När vi kom till Frankfurt skyndade vi oss så mkt vi bara kunde men trots det så missade vi precis flyget!! Så vi gick för att boka om biljetterna. Då var klockan runt 10. Vi fick reda på att nästa flyg inte kom förens kl 16! Kul liksom! När man egentligen skulle ha varit i Arlanda vid 11. Men vi gick och åt middag iaf, det fanns inte mkt att välja mellan men jag och en ledare sprang runt hela flygplatsen o hittade tillslut ett japanskt ställe där vi åt nudlar o ris. Sen kom äntligen planet och vi var på Arlanda vid 19, då jag sa farväl till alla. Sedan var det bara för mig att ta mig hem kommunalt. Det tog 3 timmar, var hemma runt 22.. Direkt när jag kom hem ringde jag 2 vänner för att planera inför morgondagen då vi skulle in till norrtälje för musiccamp. Så det var att sova ca 6 timmar och sen iväg till Norrtälje. Musiccampen höll på i 2 dagar så idag e iaf första dagen jag kunnat slappna av mer och så. Men e fortfarande stressad för det är en hel del jag måste ta itu med. Jag skrev en lång lista på vad som behövdes göras men har inte hunnit med mkt av det direkt..

Lovet e snart slut, helt galet! Jag ska försöka ta vara på det som finns kvar av lovet iaf. Natti natti!

 

Lämna en kommentar