In Essaouira

Salam Alaikum! Igar var det nyarsafton o det firade vi med att springa som galningar for att komma till stan for att se raketerna. Nar vi kom fram var dar inga. xD De brukar tydligen va raketer dar varje ar men inte just detta ar. Vilken javla otur jag har! Pa tal om otur..

Imorse tog vi bussen till Essaouira. Det tog ca 3 timmar sa inte sa farligt men kunde aldrig ana vad som skulle handa nar jag klev av bussen.. Det var en massa folk som stod dar o forsokte salja saker direkt nar man gick av sa man fick klamma sig igenom. Ratt som det ar ser jag en man snabbt dra undan sin hand fran min vaska! Jag berattar det for Marwan o vi tittar i vaskan o hittar inte min kamera. Han fragar om han tagit den men han sager saklart nej sa vi gar ivag o kollar noga o kan inte hitta den. Da gar vi till polisen pa busstationen som skickar oss vidare till den stora polisstationen i stan. Dar berattar Marwan for dem vad som hant och vi aker tillsammans med dem in till busstation for att leta efter honom. Jag e saker pa att det e omojligt att hitta honom men poliserna gar ivag o ratt som det ar kommer de tillbaka med mannen. De arresterar honom o vi aker tillbaka till polisstationen. Dar sitter vi o pratar med polisen o han skriver en massa pa datorn o ber om leg osv. Mannen (som antagligen snodde min kamera) e desperat och sager att han e oskyldig. Efter ett tag fragar polismannen mig om jag vill att han ska hamna i fangelse eller om de ska lata honom ga. Jag vill ju saklart att de ska reda ut det o fa reda pa om han verkligen gjorde det forst men jag sa att de hellre slapper han an satter han i finkan for det skulle vara for hemskt om han anda var oskyldig. Efter nagra timmar lat de oss ga iaf o de sa att de ska fortsatta utredningen. Det visade sig att han hade suttit inne forut sa jag tror verkligen att han gjorde det me, jag bryr mig inte sa mkt. Det var anda bara en kamera (som var typ 4 ar gammal) sa.

Men nar det ar sagt iaf (det var inte sa farligt som det kanske later) sa kan jag beratta om resten av dagen. Efter ”allt detta” gick vi o at en valbehovd maltid, dajaja (kyckling) och sedan letade vi upp Marwans kompis som vi nu hyr en lagenhet av. Lagenheten ar riktigt nice faktiskt, mkt battre an de andra stallen jag bott pa hittils iaf. :p

Nu sitter vi o chillar pa internet cafet och snart blir det nog sova. Btw har gatt o blivit forkyld :/ Inte konstigt nar de e sa kallt hela tiden men det blir nog battre snart. 🙂 Nu maste jag ”jalla” mig. Biler kommer forhoppningsvis imorn! 😉 Leila saeiida! beslama! 😉

Lämna en kommentar